Az autógyártás korai szakaszában a járműveket csak futóműként adták el, amihez majd egy harmadik fél biztosította a karosszériát. 1902-ben Max Grabowsky és Morris Grabowsky alapítoták a Rapid Motor Vehicle Company-t, aminek keretein belül közel egytonnás teherautókat építettek. 1913-ban a Galion Allsteel Body Company, a Pick-Up autók és a kisteherautók korai fejlesztő cége, kissé módosított Ford T modell alvázán, majd 1917-től a TT modellre épített és telepített a mai platókhoz hasonló vontató dobozokat.

A Pick-Up autók megjelenése

Ennek a projektnek a részeként Dodge 1924-ben megvalósított egy teljes egészében fából épített fülkét és karosszériát. 1925-ben a Ford követte a T-modell alapú, acél karosszériás, állítható hátsó ajtóval és nagy teherbírású hátsó rugókkal rendelkező ötleteket. Az első Pick-Up autóból 34000 készült. 1928-ban az továbbfejlesztették a Pick-Up autókat, amelyek zárt fülkét, biztonsági üvegből készült szélvédőt, zárható oldalsó ablakokat és háromfokozatú váltót kaptak.

A Pick-Up autók fejlődése

1931-ben már a Chevrolet is bevezette első Pick-Up autóikat. A Ford 51-es modelljeire Pick-Up karosszériát kínált, később a cég ausztrál részlege 1932-ben elkészítette az első ausztrál "ute" -t (Ausztráliáben ez felel meg a Pick-Up kifejezésnek). 1940-ben a Ford egy különálló teherautókból álló palettát tervezett meg, majd a háború után 1948-ban kifejlesztették a Ford F-sorozatot.

Pick-Up autók

A Pick-Up autók népszerűsége gyors fejlődésükben könnyen tetten érhető. A Pick-Up autók a hétköznapi használaton kívül tökéletesen funkcionálnak a hétvégi nehéz terepes kirándulásokhoz, illetve az esetleges áruszállításhoz vagy vontatáshoz. Amennyiben Önnek is egy Pick-Up autó áll a garázsában, nézzen körül alkatrészeink között, hátha segítségére lehetünk!