A huszadik század első évtizedében az autóipari technológia központi problémája az 1901-es a folyamatosan megjelenő és fejlődő korszerű kialakításának a mérsékelt árak és az alacsony üzemeltetési költségek összeegyeztetése volt. Az autók megjelenését követően Amerikában nőtt a legdinamikusabban az autóipar befolyása.

Az autók megjelenése

Kerékpárszerelők J. Frank és Charles Duryea, 1893-ban megtervezték az első sikeres amerikai benzinüzemű autót, majd 1895-ben megnyerték az első amerikai autóversenyt, valamivel később az első amerikai gyártmányú benzinautó értékesítése is megtörtént a következő évben. Harminc amerikai gyártó 2500 gépjárművet gyártott már 1899-ben, a következő évtizedben pedig mintegy 485 vállalat lépett be az üzletbe! 1908-ban Henry Ford bemutatta a T modellt, William Durant pedig megalapította a General Motors-t.

Az autók népszerűsége

Az új autóipari cégek soha nem látott értékesítői piacon működtek egy drága fogyasztási cikkel. Hatalmas földterületével, valamint szétszórt és elszigetelt települések hátországával az Egyesült Államoknak sokkal nagyobb szüksége volt az autóipari szállításra és az autókra, mint Európa nemzeteinek. Az autók iránti nagy keresletet az egy főre jutó jövedelem és az gépjárművek iránti hihetetlenül nagy igény is folyamatosan növelte.

Autóipar fejlődése

Az amerikai autógyártási hagyományokra tekintettel elkerülhetetlen volt, hogy az autókat nagyobb mennyiségben, alacsonyabb árakkal állítsák elő, mint Európában. Az államok közötti vámkorlátok hiánya széles földrajzi területen ösztönözte az értékesítést. Az olcsó alapanyagok és a szakképzett munkaerő krónikus hiánya korán ösztönözte az autóipari folyamatok gépesítését.